Türkiye'nin İnternete Erişim İmkânı, Yüzde 80'i Aştı
Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine
göre, 2017 yılında 16-74 yaş arasındaki bireylerde bilgisayar kullanımı bir
önceki yıla göre yüzde 1,7 artarak yüzde 56,6’ya, internet kullanımı ise yüzde
5,6 artarak yüzde 66,8’e yükseldi. Ayrıca bilgisayar kullanım oranları
erkeklerde yüzde 65,7 iken kadınlarda yüzde 47,7, internet kullanımı ise
erkeklerde yüzde 75,1 iken kadınlarda yüzde 58,7 oldu. Geniş bant internet
erişim imkânına sahip hanelerin oranı 2017 yılı Nisan ayında yüzde 78,3 oldu.
Buna göre hanelerin yüzde 40’ı sabit geniş bant bağlantı (ADSL, kablolu internet,
fiber vb.) ile internete erişim sağlarken, yüzde 72,4’ünün de mobil geniş bant
bağlantı ile internete erişim sağladığı saptandı.
E-DEVLET
HİZMETLERİNİ KULLANIM ARTTI
Kişisel amaçla kamu kurum/kuruluşları ile
iletişime geçmek veya kamu hizmetlerinden yararlanmak için 2016 yılı Nisan ayı
ile 2017 yılı Mart aylarını kapsayan 12 aylık dönemde interneti kullanan
bireylerin 16-74 yaş grubu bireyler içerisindeki oranı yüzde 42,4 oldu. Bu oran
önceki yılın aynı döneminde (2015 Nisan-2016 Mart) yüzde 36,7’idi. Kullanım
amaçları arasında kamu kuruluşlarına ait web sitelerinden bilgi edinme yüzde 37,6
ile ilk sırayı aldı.
EN ÇOK,
AKILLI TELEFON BULUNUYOR
Hanelerde bilişim teknolojileri bulunma
oranlarına bakıldığında bireylerin yüzde 97,8’inde akıllı/cep telefonu
bulunduğu belirlendi. Bunu yüzde 36,7 ile taşınabilir bilgisayar (dizüstü-netbook),
yüzde 29,7 ile tablet bilgisayar, yüzde 28,5 ile internete bağlanabilen (smart)
TV ve yüzde 20,3 ile masaüstü bilgisayar takip etti. Sabit hatlı telefon sahibi
hane oranı yüzde 20,2 olurken, dijital fotoğraf makinası ve kamerası olanların
oranı ise yüzde 18,5 olarak tespit edildi. Yüzde 17,8’imizin evinde ise DVD/VCD
bulunduğu görüldü.
HER 4
KİŞİDEN BİRİ, İNTERNETTEN ALIYOR
İnternet üzerinden kişisel kullanım amacıyla
mal veya hizmet siparişi veren ya da satın alan 16-74 yaş grubundaki bireylerin
oranı yüzde 24,9 olurken bu oranın bir önceki yıl yüzde 20,9 olduğu belirlendi.
İnternet üzerinden alışveriş yapan bireylerin son 12 aylık dönemde yüzde 62,3’ü
giyim ve spor malzemesi, yüzde 25,3’ü ev eşyası (mobilya, oyuncak, beyaz eşya
vb.), yüzde 24,1’i seyahat bileti, araç kiralama, yüzde 21,9’u gıda maddeleri
ile günlük gereksinimler ve yüzde 19’unun ise elektronik araçlar (cep telefonu,
kamera, radyo, TV, DVD oynatıcı vb.) satın aldığı tespit edildi.
Benzer Haberler
- Arama Kurtarma Destek Dronu Projesi’ne Sponsor Oldular!
- Drone Eğitimi Projesi’yle 17 Gazeteci “İHA Ehliyeti” Aldı
- TFL Robotics, Amerika’da Türkiye’yi Temsil Etti
- Büyükşehir'den, Çevre Temizliğine Teknolojik Yatırım
- Büyükşehir Belediyesi, Çöpten Elektrik Enerjisi Üretiyor
- Ergeneli Genç Öğrenciler, TEKNOFEST İle Buluştu
- Kaçak Hafriyata, Zabıta Ekiplerinden Drone'lu Takip
- Belediyenin “Mobil Aşevi” Projesi İçin Geri Sayım Başladı
- Süleymanpaşa Belediyesi’nden, 3 Boyutlu Hizmet
- Türk Telekom’dan, Global Arenada 5 Başarı Hikâyesi Birden