Süt Ve Süt Ürünleri Üreticileri, Markalaşma Konusunda Kararlı!
Trakya Bölgesi’nde üretilen beyaz peynir, kaşar peyniri, eski kaşar, yoğurt gibi yüksek kalitede süt ve süt ürünlerinin Türkiye çapında tanınması ve markalaşması üzerine Trakya Kalkınma Ajansı (TRAKYAKA) tarafından 2016 yılında başlatılan çalışmaların bir devamı olarak Tekirdağ, Edirne ve Kırklareli illerinde bulunan üreticilerle ortak üretim stratejisi, markalaşma ve pazarlama gibi konularda görüş alışverişinde bulunuldu.
4’üncüsü bu hafta gerçekleşen toplantılara Trakyalı süt ve süt ürünleri üreticileri, Tekirdağ, Edirne ve Kırklareli illerinin Valileri başkanlığında bir araya geldi. 3 ilde de ayrı ayrı yapılan toplantılara, ilgili iller adına; Tekirdağ Valisi Mehmet Ceylan, Edirne Valisi Günay Özdemir, Kırklareli Valisi ve Yönetim Kurulu Başkanı Orhan Çiftçi, Edirne Belediye Başkanı Recep Gürkan, Kırklareli Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Ertuğrul Ziya Çetintaş, TRAKYAKA Genel Sekreteri Mahmut Şahin, Edirne Ticaret Borsası Başkanı Özay Öztürk, Namık Kemal Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Osman Şimşek, tarım il tarım müdürleri, üniversite temsilcileri, bölgedeki süt ve süt ürünleri üreticileri, davetliler ve basın mensupları katıldı.
Toplantılarda söz alan ve Trakya’nın süt ve süt ürünlerinin markalaşması ve tüm Türkiye’de tanınırlığının artması için ellerinden gelen desteği vermeye hazır olduklarını vurgulayan TRAKYAKA Genel Sekreteri Mahmut Şahin “Bölgemizde yüksek kalitede süt ve süt ürünleri üretiliyor. Ama maalesef bu ürettiğimiz ürünler ülke çapındaki tüketiciler tarafından çok bilinmiyor, tanınmıyor. Ajans olarak istiyoruz ki Trakya peyniri ve diğer süt ve süt ürünleri yakınımızdaki İstanbul ve diğer pazarlarda tüketiciler tarafından bilinsin ve özellikle tercih edilsin. Tüketici markete gittiğinde Trakya’nın peynirini, kaşarını istiyorum diyebilmeli. 4’üncü kez bir araya geldiğimiz bu toplantıda bugün, inşallah bir yol haritası çizeceğiz. Bu sebeple siz değerli üreticilerimizin düşünceleri ve katkıları bizler için çok önemli.” dedi.
Kooperatifleşme modeli olarak Tire Süt Kooperatifi ve Torku örneklerinin ele alındığı toplantılarda, yeni iş modelinin detayları üzerinde çalışılması konusunda uzlaşıldı. Ayrıca üst marka olarak Trakya ismi adı altında, her ilin kendi ürünlerinin pazarlanması konusunda önerilerde bulunuldu.
Benzer Haberler
- Bayram Boyunca, Kesintisiz ve Kaliteli Enerji İçin Sahada Olacaklar
- Asyaport, Aylık Elleçlemede Türkiye Rekoru Kırdı
- Demek Ki Faiz Sebep, Enflasyon Netice Değilmiş!
- Dünyanın En Büyük 12 Gemisinden Birine “Türkiye” İsmi Verildi
- Belediye Başkanı Yüksel, Küçük Sanayi Esnafıyla Buluştu
- Çorlu Belediyesi 2022 Bütçesi, 59 Milyon TL Açık Verdi!
- Kooperatiflerin Ortak Markası “GURMEDİR”, Kamuoyuna Tanıtıldı
- Kooperatif Üyelerine, 24 Bin Adet Çilek Fidesi Dağıtıldı
- Tarımsal Sulamanın Yüzde 50’sini Devlet Karşılayacak!
- TRAKYAKA Proje Teklif Çağrısı Sonuçları Açıklandı