Trakya’nın Hızlı Tren Hedefine, 12 Yıllık Rötar!
Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) Tekirdağ Milletvekili İlhami
Özcan Aygun, konuya ilişkin olarak yaptığı açıklamada “İktidara geldiğinden bu
yana yurtdışından aldığı kredileri betona gömen AKP, demiryolları için kaynak
bulamıyor! Halkalı-Kapıkule arasında saatte 200 km hızla giden tren için
konulan hedef, 12 yıl saptı. En son 25 vatandaşımızın canına mal olan ve
Osmanlı’dan kalma hat özelliği taşıyan 229 km uzunluğundaki Halkalı-Kapıkule
Hattı’na alternatif yepyeni bir hat kurulması için bu yıl da Yatırım
Programı’na yeterli ödenek konmadı. 2007 yılında yatırım programına alınan
Halkalı-Kapıkule Hattı’nın 2010 yılında tamamlanmasına yönelik hedef, 2022’ye
ötelendi. AKP iktidarı, projede 12 yıllık rötar yaptı. Proje için henüz ihaleye
dahi çıkılmadı. Hızlı tren, Trakya için hayal oldu. Yatırım Programı dikkate
alındığında, bu hattın 2022’de tamamlanması da zor görünüyor.” ifadelerini
kullandı.
UMUT AB HİBESİNDE!
Açıklamalarına devam eden Aygun “Cumhuriyet’in ilk
yıllarında savaştan çıkmış bir ülkede kıt kanaat imkânlarla demiryolu ağları
örülürken, AKP iktidarı 229 km uzunluğundaki Halkalı-Kapıkule hattının yapımına
bir türlü başlayamıyor. 2007 yılında yatırım programına alınan hattın, önce
2010 yılında tamamlanması öngörüldü. Ne var ki AKP iktidarı tutturamadığı
hedeflerini sürekli revize etti. Hattın bitirilmesi için son olarak 2022 yılı
hedefi konuldu. Dış kredi ile yapımı planlanan yolun yatırım süreci geciktikçe,
dövize bağlı olarak maliyet de katlandı. Ekonomik krizden dolayı yurtdışından
kredi bulmakta zorlanan iktidar, artık umudu Avrupa Birliği Hibesi’ne bağladı.
Bu hattın modernizasyon maliyeti 2007 yılında 840 milyon TL iken; bu rakam 2018
yılında 3 milyar 213 milyon 841 bin TL’ye, 2019 yılında ise 7 milyar 414 milyon
15 bin TL’ye fırladı. Projenin sadece geçen yıla göre maliyeti, döviz kurundaki
artıştan dolayı yüzde 130,80 oranında arttı.” dedi.
HAVANDA SU DÖVÜYORLAR
Aygun “İstanbul’u, Avrupa ile hızlı trenle birleştirmeyi
amaçlayan bu yeni proje için dış kredi ile yatırım hesabı yapıldı. Yatırım
maliyeti 7 milyar 414 milyon 15 bin TL olan proje için, 5 milyar 678 milyon 32
bin TL dış kredi sağlanması öngörüldü. AB, bu projeye 1 milyar 731 milyon 538
bin TL hibe sözü verdi. AB hibesine rağmen, demiryolu yatırımı için yeterli
ödenek programa konulmadı. Üstelik ihaleye bile çıkılmadı. İktidar, projeye
2018 yılında 4 milyon 445 bin TL harcadı. 2019 yılında ise sadece 2 milyon TL
yatırım yapılması hedeflendi. Altyapı ve Ulaştırma Bakanı Cahit Turhan ise bu
hattın Çerkezköy-Kapıkule bölümünün AB Fonları ile yapılacağını açıkladı. Yapım
ihalesi ilan aşamasında olan bu yeni hattın inşaatlarına 2019 yılında
başlanacağını bildiren Bakan’ın söylemleri, 2019 yılı Yatırım Programı ile
örtüşmemektedir! Zira ihaleye çıkılacak bir proje için 2019 Yılı Yatırım
Programı’na 2 milyon lira ödenek konulması, havanda su dövüldüğünü,
yurttaşların aldatıldığını ortaya koymaktadır!” diye konuştu.
SARAY’A VAR
DEMİRYOLUNA YOK!
Benzer Haberler
- Osmangazi Köprüsü’nde, 117 Bin 537 Araç Geçişiyle Rekor Kırıldı!
- 2024-2029 Hizmet Dönemi İçin İlk Kez Bir Araya Geldiler
- Ahmetbey Köftesi’nin Ünü, Coğrafi İşaretle Koruma Altına Alınacak
- “No Fire” Projesi, “Hava” Temasıyla Gerçekleştirildi
- Belediyenin 2024 Yılı Gider Bütçesi, 1 Milyar 925 Milyon TL
- Filistin Konusunda Çağrı: “Artık Harekete Geçme Zamanı”
- Akay, İl Genelindeki Çalışmalarını Sürdürüyor
- Hobi Bahçeleri İçin Ön Talep Başvuruları Başladı
- TBB'nin Deprem Simülasyon Tırı, Türkiye’yi Geziyor!
- 3,5 Milyonluk Yatırımla Kavaklı Korusu, Korupark Olacak!